четвртак, 25. новембар 2010.

6 pravila on line kampanja za stranke



1. Morate uvek biti na netu. I vaši birači su tamo – 24 sata dnevno. 7 dana u nedelji.
2. Posle nekog događaja u kampanji morate ispratiti reakcije na netu.
3. Internet je danas primarno social networking. Uključite se.
4. Video mora biti centar vaše kampanje na netu.
5. Pogrešno je razmišljanje: Napraviću sajt (fun page, twitter nalog) i oni će doći. Neće. Morate biti aktivni.
6. Svaka kampanja je na kraju lokalna. Upotrebite net za sakupljanje IP brojeva i lokalizujte svoje poruke.

уторак, 16. новембар 2010.

Zamisli Srbiju


U kojoj je..

Tomislav Nikolić predsednik Republike,
Velimir Ilić premijer
Aleksandar Vulin ministar policije
Aleksandar Vučić ministar informisanja
Bogoljub Karić ministar telekomunikacija
Milanka Karić ministar kulture
Ivan Marković ministar obrazovanja
Jorgovanka Tabaković ministar za ekonomiju
....

Milorad Vučelić direktor RTS-a
Milanko Šarančić direktor železnice

Zamisli i ti i dodaj neko ime...

понедељак, 15. новембар 2010.

Tri vrste izbornih kampanja - 2. deo

I način – nakon II svetskog rata, može biti nazvana i 'faza partijske dominacije'. Ona je bila bazirana na krupnim ideološkim i programskim razlikama. Poruka je bila vrlo jasna. Bilo je bitno izvesti svoje članove i simpatizere i izbori su mogli biti dobijeni.

II način počinje negde oko 1960 godine čuvenim TV duelom Kenedi – Nikson. Šefovi izbornih štabova su shvatili da TV postaje dominantni medij za emitovanje poruka na nacionalnom nivou. Usvojena je nova strategija u kojoj su bile bitnije mogućnosti kandidata da uspešno nastupa na televiziji nego njegov program.
1967 se pojavila jedna studija (American istitute for political communication) koja je navela novu mantru: kampanja je bazirana na jednostavnim temama, okrenutim običnom čoveku a izvedena je hiruškom preciznošću. Otprilike u to doba pojavljuju se i nova radna mesta u izbornim štabovima: politički konsultanti – specijalizovani za strateške komunikacije, PR konsultanti, a ogroman značaj dobijaju istraživanja javnosti. Kako u partijama nije bilo ljudi koji su se ovim bavili – kandidati i stranke uzimaju na tržištu nezavisne profesionalce.

III način počeo je čuvenim govorom Dejvida Kameruna, sadašnjeg premijera Velike Britanije na inauguraciji za predsednika Konzervativne partije 2005 godine kada je rekao: There is no blue clear water beetwen us and Labors. Ova faza u vođenju izbornih kampanja još uvek traje i razvija se i karakteriše je 'segmentacija glasačkog tržišta' po kanalima komunikacije i vrstama birača. Ogromna promena je nastala razvojem interneta koji je postao jedan od glavnih kanala za komunikaciju sa sigurnim glasačima ali i kao odličan kanal za negativnu kampanju.
Politički marketing je zbog toga dobio novu dimenziju u svim kampanjama. TV se nametnula kao dominantni medij za vođenje kampanje i oko 90% budžeta je namenjeno za te aktivnosti.
Upravo zbog toga, napredne ili post-modernističke kampanje su bazirane na porukama baziranim na istraživanjima javnog mnenja, segmentaciji birača i posebnim kampanjama okrenutim ka swing glasačima.



петак, 5. новембар 2010.

Konzervativci, modernisti i liberali

           

Konzervativci
Modernisti
Liberali
Ekonomija




Manji porezi
Manji porezi
Veći porezi

Free market
Mix
Kontrola vlade

Slobodna trgovina
Neka ograničenja
Protekcionizam

Protiv sindikata
Nemaju stav
Saradnja sa sindikatima

Izbalansiran budzet
Izbalansiran budzet
Izbalansiran budzet
Politika




SNS, DSS
G17 PLUS I LDP
DS I LDP

Manja vlada
Efikasna vlada
Veća vlada

Glasaju redovno
Obično glasaju
Moraš ih podsećati

Jaka odbrana
Jaka odbrana
Odbrana

Podeljeni oko EU
Za EU
Za EU
Socijalna politika




Protiv abortusa
Žena odlučuje
Za abortus

Veronauka u školama
Podeljeno
Protiv

Za srtnu kaznu
Ponekad za
Uvek protiv

Zabrana droga
Zabrana droga
Lake da

Protiv gay prava
Prećutno za
Za, dozvoljen brak
Lično




Automobil?
Automobil?
Automobil?

Vuna
Vuna/pamuk
Polyester

Briju se svaki dan
Preskaču
Često brada

Ističu odlazak u crkvu
Idu neredovno
Jako retko ili nikako

Pivo/rakija
Vino
Pivo/vino

Fudbal
Košarka/fudbal
košarka