A ona kaže vrlo jasno – većina izbora je odlučena i pre nego što kampanja počne. Kažu neka istraživanja da u izbornoj godini većina birača mnogo ranije odluči za koga će glasati, pa su zato kampanje završene pre nego što i počnu. Zato većina današnjih menadžera kampanja ima moderan pristup o čemu sam već pisao - http://rastco94.blogspot.com/2010/10/tri-vrste-izbornih-kampanja.html.
Iz svega ovoga proizilazi i teorija minimalnog efekta kampanja koja je bazirana na 4 psihološke logičnosti kod birača:
1. Zainteresovanost birača za izbore i kampanje je direktno proporcionalna njegovoj zainteresovanosti za društveno ekonomsku situaciju u državi. Ekonomska situacija u izbornoj godini je ključ koji može odlučiti izbore.
2. Što je birač zainteresovaniji za ovu situaciju traži sve više informacija pa je samim tim i otvoreniji za kampanju. Ovde se kreatori kampanja susreću sa drugim problemom. Birači mnogo više traže po medijima, i mnogo više veruju, onim informacijama koje se odnose na stranke za koje su odlučili da glasaju.
3. Što 'core' birač više čita o stranci sve više se učvršćuje u ubeđenju da glasa za nju. Mogu ga u odluci poremetiti samo negativne kampanje. Zato je potrebno da na njihe što pre, i što više, odgovaramo.
4. Ukoliko birač ne sazna nove informacije, pogotovu negativne, o svojoj stranci, teško da će promeniti svoje mišljenje. Odavde izvlačimo zaključak da su negativne kampanje obavezne u izborima.
Zaključak je jasan. Kampanju početi rano. Najmanje godinu dana pre izbora. Početi je jako i sa velikim temama. Nekoliko meseci pre izbornog dana kampanju okrenuti ka ekonomiji. I zaboravite na 'core' birače drugih stranaka. Njima ne pada na pamet da glasaju za vas.
Zaključak jasan,naravno zašto bi i polemisali,ali ipak nije naodmet podsetiti da ..."kampanju početi rano".... u desetini sekunde nakon završetka dotične početi sistematski ulivati u mozgove egoista, koji su ...."upravo uspesno pobedili"...
ОдговориИзбришиMmmmmm kreatorima kampanja nije nimalo lako!
Ruzica, Stari grad