Starinska
1. Trajanje kampanje: Kampanja se radi samo kada su već raspisani izbori/referendum. Traje samo malo duže od vremena koje je zakonom predviđeno za kampanju.
2. Upotreba medija:
Direktno: konferencije za novinare, oglasi u novinama, bilbordi.
Indirektno: Tekstovi u novinama o događajima koji su napravljeni.
3. Organizacija: Kampanja je decentralizovana, bazirana na lokalnim odborima, ne postoji standardizacija u reklamnom materijalu.
4. Ljudi u kampanji: partijski volonteri / prijatelji kandidata.
5. Upotreba agencija: minimalna, političari potpuno kontrolišu kampanju.
6. Povratne info u kampanji: impresije kandidata, osećaj, nešto i od ljudi sa terena.
7. Događaji u kampanji: velike i male konvencije, skupovi istomišljenika.
8. Kome se kampanja obraća: određene socijalne kategorije.
9. Komunikacija sa biračima: propaganda.
Nova
1. Trajanje kampanje: počinje najmanje godinu dana pre izbora. Prvi korak - osnivanje centralnog izbornog štaba.
2. Upotreba medija: Ogromna pažnja se poklanja indirektnoj komunikaciji. PR i medija trening kandidata su obavezni. Direktno: sve vrste reklama.
3. Organizacija: visoko centralizovana. Materijal za kampanju se kreira i izrađuje na jednom mestu a zatim distribuira. Postoji knjiga standarda.
4. Ljudi u kampanji: partijski aktivisti i plaćeni profesionalci.
5. Upotreba agencija: upotreba specijalizovanih agencija za različite oblasti. Političari i dalje imaju zadnju reč.
6. Povratne info u kampanji: istraživanja, fokus grupe. Ovaj deo praktično ne postoji u starinskoj kampanji
7. Događaji u kampanji: najbitnije su TV debate, konferencije za novinare su gotovo na dnevnom nivou, organizuju se 'pseudo'ili 'slučajni' događaji.
8. Kome se kampanja obraća: pokušava se pridobijanje svih kategorija birača, poseban naglasak na određene socijalne kategorije.
9. Komunikacija sa biračima: tzv 'selling concept' – upotreba svih marketinških sredstava.
Moderna
LIDER, LIDER, LIDER - su tri osnovne stvari u modernoj kampanji.
1. Trajanje kampanje: permanentna kampanja – počinje sa zatvaranjem birališta na prethodnim izborima, stalni centralni izborni štab, specijalna odeljenja u okviru izbornog štaba.
2. Upotreba medija: Ogromna pažnja se poklanja direktnoj komunikaciji. Call centar, targetiran direct mail, targetiran DtD. Internet je izuzetno bitan kanal komunikacije.
3. Organizacija: Visoko centralizovana sa mnogo regionalnog uticaja. Materijali za kampanju su standardizovani i LOKALIZOVANI.
4. Ljudi u kampanji: partijski aktivsti, profesionalci, volonteri. Vrlo veliki centralni izborni štab sa posebnim odeljenjima.
5. Upotreba agencija: upotreba specijalizovanih agencija za različite oblasti. Političari više nemaju glavnu reč već menadžer kampanje.
6. Povratne info u kampanji: istraživanja, fokus grupe. Uvodi se upotreba istraživanja preko interneta i kablovskih televizija
7. Događaji u kampanji: najbitnije su TV debate, konferencije za novinare su gotovo na dnevnom nivou. Kreira se mnogo lokalnih događaja bez prisustva lidera.
8. Kome se kampanja obraća: segmentacija biračkog tela, obraćanje posebnim poruka posebnim grupama birača, lokalne poruke.
9. Komunikacija sa biračima: tzv 'direct selling concept' – upotreba svih marketinških sredstava.
Starinska sigurno :) sa naznakama ''Nove'' u poslednje vreme, ali to tek jer se verovatno bliži izborno proleće...
ОдговориИзбришиEh, sanjamo o ovoj modernoj.
ОдговориИзбришиEdukacija, edukacija, edukacija.....samo tako možemo brzo preći na modernu.Osim što ovu reč na E baš ne vole mnogo na lokalnom nivou.
Šta ću, mnogo su mi svi bistri, sve sami naučnici.
Ako ste pratili kampanje u poslednje dve godine, a narocito na ponovljenim lokalnim izborima, mozete videti da je moderan tip kampanje usao na mala vrata u nase politicke stranke. Naravno, samo se neki elementi primenjuju, ali to je problem lidera koji nece da se edukuju i prate nove trendove, kao i problem resursa.
ОдговориИзбриши