понедељак, 15. новембар 2010.

Tri vrste izbornih kampanja - 2. deo

I način – nakon II svetskog rata, može biti nazvana i 'faza partijske dominacije'. Ona je bila bazirana na krupnim ideološkim i programskim razlikama. Poruka je bila vrlo jasna. Bilo je bitno izvesti svoje članove i simpatizere i izbori su mogli biti dobijeni.

II način počinje negde oko 1960 godine čuvenim TV duelom Kenedi – Nikson. Šefovi izbornih štabova su shvatili da TV postaje dominantni medij za emitovanje poruka na nacionalnom nivou. Usvojena je nova strategija u kojoj su bile bitnije mogućnosti kandidata da uspešno nastupa na televiziji nego njegov program.
1967 se pojavila jedna studija (American istitute for political communication) koja je navela novu mantru: kampanja je bazirana na jednostavnim temama, okrenutim običnom čoveku a izvedena je hiruškom preciznošću. Otprilike u to doba pojavljuju se i nova radna mesta u izbornim štabovima: politički konsultanti – specijalizovani za strateške komunikacije, PR konsultanti, a ogroman značaj dobijaju istraživanja javnosti. Kako u partijama nije bilo ljudi koji su se ovim bavili – kandidati i stranke uzimaju na tržištu nezavisne profesionalce.

III način počeo je čuvenim govorom Dejvida Kameruna, sadašnjeg premijera Velike Britanije na inauguraciji za predsednika Konzervativne partije 2005 godine kada je rekao: There is no blue clear water beetwen us and Labors. Ova faza u vođenju izbornih kampanja još uvek traje i razvija se i karakteriše je 'segmentacija glasačkog tržišta' po kanalima komunikacije i vrstama birača. Ogromna promena je nastala razvojem interneta koji je postao jedan od glavnih kanala za komunikaciju sa sigurnim glasačima ali i kao odličan kanal za negativnu kampanju.
Politički marketing je zbog toga dobio novu dimenziju u svim kampanjama. TV se nametnula kao dominantni medij za vođenje kampanje i oko 90% budžeta je namenjeno za te aktivnosti.
Upravo zbog toga, napredne ili post-modernističke kampanje su bazirane na porukama baziranim na istraživanjima javnog mnenja, segmentaciji birača i posebnim kampanjama okrenutim ka swing glasačima.



Нема коментара:

Постави коментар