уторак, 13. јануар 2015.

Agencija vs inhouse u političkoj kampanji

Sa ogromnim zanimanjem sam pročitao tekst - http://www.ivanbildi.com/angazovanje-digitalne-agencije-ili-zaposljavanje-novih-ljudi-prednosti-mane/ - jer sam prošao kroz slične muke u svojoj prvoj ozbiljnoj digitalnoj političkoj kampanji od oktobra 2011 do maja 2012 godine. Namerno naglašavam ovo - političkoj - jer u tom segmentu do tada pravih nije ni bilo.

Odmah na početku: korišćenje usluga agencije i rada stranačkih ljudi je dobitna kombinacija.

Imao sam sreće sa izborom agencije koju neću da pomenem - većina ljudi iz struke zna ko je u pitanju.

No kada razmišljate o agenciji svaku sa kojom pregovarate upitajte sledeće stvari: 

1. Koji su vam kapaciteti? 
Agencije nisu iste. Neke su velike i napravljene kao one-stop shop, dok su neke male i specijalizovane same za određenu oblast - recimo kreiranje web strana. Moj savet, na osnovu iskustva, uzmite manju ali koja pokriva sve aspekte digitalnog koji vam trebaju u kampanji. Rad sa velikom agencijom nije dobar jer ste samo još jedan klijent i to oročeni. Često velike agencije i ne žele da se zna da rade za političke stranke. Naravno, vaše pare neće odbiti. Nije dobro rešenje ni uzeti nekoliko malih agencije za različite oblasti. Na kraju, moraćete sve njih vi da sinhronizujete tokom kampanje. A vremena, kako kampanja odmiče, imaćete sve manje.
2. Sa kojim još klijentima ćete raditi tokom moje kampanje?
Nekoliko je razloga za ova pitanje. Sigurno je da ne želite da budete njihov jedini klijent. To može da znači da neće imati dovoljno ljudi za sve ono što želite od njih. Sa druge strane ako ste među manjima - agencija može da vas stavi na 'hold' dok ne završi svoje obaveze prema velikima. 
3. Zašto mislite da ste bolji od drugih agencija? 
Možda ne izgleda tako ali morate da budete sigurni da dele, makar malo, vaša politička ubeđenja. Teško da možete da bit uspešni u digitalnoj kampanji ukoliko je vaša agencija ili CM, glasač ili, ne daj Bože, član neke druge stranke.

4. Šta plaćam?
Ne znam zbog čega - ali u većini agencija vlada uverenje da će stranka platiti bilo koju cenu koja im se saopšti. Da ne bi bilo problema pitajte ih pre nego što otpočnete saradnju možda u tom momentu glupa pitanja: koliko me košta izrada banera, ili koliko me košta obrada fotografije za FB. Najbitnije pitanje je: ukoliko vas nazovem u ponoć jer mi nešto hitno treba koliko to košta. I koga da pozovem u agenciji pošto su političke kampanje 24/7...


Siguran sam da i vi imate neka pitanja koja treba dodati ovome što sam ja naveo kao osnovno...

Нема коментара:

Постави коментар