среда, 27. октобар 2010.

Kampanja za početnike




Pre nego što se uključite u bilo kakvu kampanju odgovorite na ovih par pitanja.


1. Koji su vaši motivi da učestvujete u tom cirkusu?



Odgovorite iskreno na ovo pitanje. Šta zaista želite da postignete svojim angažovanjem. Više slobode? Više vladavine prava? Bolje uslove za školovanje dece? Bolje bolnice i domove zdravlja? Bolji vodovod i kanalizaciju?
Mnogo pre nego što se odlučite za kandidaturu prodiskutujte o svim idejama sa prijateljima. Da li one izdržavaju univerzalnu proveru jednakosti, rodne ravnopravnosti, pravde. Vode li nas one napred ili nazad. Sve vaše ideje koje se ostvare imaće kasnije posledice. Pozitivne i negativne. 
I ne zaboravite da obavestite svoju porodicu da želite da učestvujete u izborima. Njima ćete najviše nedostajati.


2. Poznajete li svoju izbornu jedinicu?
Obilazeći , uzduž i popreko, Srbiju i region, čujem uvek istu rečenicu – mi smo specifična sredina. Iako mi se svako dlaka na telu nakostreši na tu izjavu, iako odmah odgovaram da nema specifične sredine, duboko u sebi se sa njom slažem.

Morate pre uslaska u izbornu trku znati sledeće stvari:
za koga (ili za koju stranku) su ranije glasali ljudi koji žive na Vašoj izbornoj jedinici.
Gde žive? Kuće, stanovi. Vlasnici ili su stanovi mahom iznajmljeni.
Koliko škola i kojih ima na izbornoj jedinici. Ko je najbolji, a ko najgori nastavnik u njima. Ko je direktor škole?
Postoji li većinska verska zajednica?
Ko su predsednici kućnih saveta?
Ima li sportskih klubova? I kojih...
-       Koji su im problemi i da li možete da im obećate da ćete ih rešiti. Ipak, na kraju, svaka kampanja je lokalna.

3. Ko će biti u vašem timu?
Osnovno u svakoj kampanji je da ukoliko ste kandidat ne možete voditi svoju kampanju. Znam da mislite da možete ali je moj odgovor uvek isti – NE. Ostanite skoncentrisani na svoje govore i susrete sa ljudima a ne na to kako će izgledati liflet ili plakat.
Pored šefa izbornog štaba u timu morate imati osobe zadužene za:
-       - baze podataka
-       - kampanju od vrata do vrata
-       - logistiku
-       - pravnika koji poznaje izbornu proceduru
-       - nekoga zaduženog za PR i marketing

4. Kreirajte svoju poruku.
Na početku, zajedno sa svojim prijateljima definišite svoje prednosti ali više od toga svoje mane. Jer, ukoliko to vi ne uradite, vaši protivnici će to uraditi sigurno. Na žalost novinarima su mnogo zanimljiviji skandali nego ono što ste dobro uradili. Ulaskom u izbornu trku prećutno ste i ovo prihvatili.
Tokom kampanje nećete moći da se obraćate svima, niti ćete moći da govorite o svim temama. Odredite maksimalno 5 poruka koje će biti stalno ponavljane.

I zapamtite jednom za svagda - poruka nije isto što i slogan kampanje.

5. Imate li para?
Sve košta. Iako iz stranke uporno tvrde da će oni snositi sve troškove vaše kampanje to nikada nije tako. Koliko god da vam daju materijala trebaće vam još. Kao i nove gardarobe, cipela, šminke, benzina...

Možete li to da izdržite. I još bitnije, želite li to?

6. Šta će biti dan posle?

Nije ključno pitanje na koje morate da odgovorite – šta će biti kada pobedim. Ključno pitanje na koje vam treba odgovor je – šta će se desiti ukoliko izgubim. 


2 коментара:

  1. i ti se susreces sa tom cuvenom recenicom .. mi smo specificni... zamisli i ja... cim to cujem dobijem ospice i znam da nista ne rade vec samo palamude.. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Šta sa svom onom negativnom energijom, gotovo na granici mržnje ako ne i u ravni sa njom, koja stiže iz „protivničkih gnezda“? Mislim da bi ljudi u kampanji morali da budu obučeni da odbijaju te „loše vibracije“ koje slabima i neobučenima znaju da otimaju energiju i elan.
    Ovo je, naravno, više pitanje. Gde bi ovaj problem, a i nagledao sam se toga za 20 godina unazad, spadao?

    ОдговориИзбриши